Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Påven säger hej!

Kategori: X antal bilder

 
 
Dagsutflykt - woop woop!
Insåg just att en väldigt stor del av mina bloggbilder går i samma färger - kullerstensgrått, molnig-himmel-vitt och sandstensgulbeige. Men det är i dessa nyanser Provence bjuder på, helger i februari, mina vänner.
Idag blev det smådyr expressbuss med Carrie och Hannah till fina Avignon, som jag knappt kan uttala (envisas med att kontant blanda ihop'et med "avion" - flygplan) och förmodligen inte heller stava. Påvepalats, 1100-tals murar och kaffepauser blandades med duggregn och skrattattacker. Och självklart, många välutövade dansmoves på den berömda bron. "Sur le pont d'Avignon, on va danser, on va danser...."
 
Hejhopp.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: