Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Tisdag - Ciao citrongelato!

Kategori: Astrids intressanta liv

 
 
 
Kära blogg.
 
Denna veckan har vi sportlov här i La France och sportlov betyder äventyr och äventyr betyder i detta fall VENEDIG. WOOP WOOP! Fredag kväll hoppade vi, Carrie, Ayanna, Sam och jag, på långfärdbussen och kom i gryningen fram till ett småregnigt men fantastiskt vackert Venedig och ett superfint vandrarhem. Lördag söndag måndag (två av tre dagar - sommarsol!!) blev en blandning av turistlek, vilsevandringar över broar i labyrintgränder, gondolfärd, gelato och dingel med ben över kajkant, nya bekantskaper, den bästa pastan jag ätit i hela mitt liv (drunknar i dregel av att tänka på det....) och många många fina minnen.
 
Vi lämnade Venedig igår kväll och kom tillbaka hit till Aix SUPERTIDIGT i morse, gick med tunga trötta fötter genom en ännu sovande tisdagsstad som doftade regn och nybakat bröd och BOM krasch i säng. Återuppståndelsen skedde runt kl 12 och nu väntar en dag av återladdning - dusch, mat, sömn, slappning - och imorgon bitti bär det av till Rouen.
 
Saknar er.
Många många pussar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: