Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Lördag - Naturellement..

Kategori: Astrids intressanta liv

Kära blogg.
 
Idag blev det nytt försök med franskaprovet och nu är jag äntligen klaar.  "Hej Paul! Vad tusan ska du i Mölndal och göra, ditt pucko? MVH din nära vän Astrid" Kort och gott. Riktigt nöjd faktiskt. (ja, mamma hjälpte mig lite...)
På tal om Paul, denna veckan har jag ju faktiskt träffat en Paul. (eller snarare en Pål) Samma Pål två gånger. Jag  har alltså sett den fantastiska Känn Ingen Sorg-filmen. Ack ack ack, tänk om det var DEN Pål som var min nära vän och brevkompis... A girl can dream.
 
Nåja. I morse blev jag bjuden på lyxfrukost av min snälla, sympatiska och sexiga bästis Sofia, vilken förtärdes i den gröna sköna Trädgårdsföreningen (frukosten alltså, inte bästisen..) och det var hemskt trevligt. Viktiga saker diskuterades och på spårvagnen hem lyssnade vi på det franska soundtracket till Aristocats.
 
Dagen kommer fortsätta i de franska färgerna då min lilla mor och jag är bjuden på fransk middag hemma hos min store bror Axel och hans fina sambo Hanna. Lyxigt värre. Basker på.
 
Imorgon är det två veckor kvar. Hoppsan.
 
Tjenix.
 
Ps. En tanke:  Om man träffar en Pål två gånger, blir det en Tvål då?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: