Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Fredag - Jag kommer hem igen till juuuuuul

Kategori: Astrids intressanta liv

 
Kära blogg.
 
Nu tar jag mitt pick och pack och flyttar från den blå lägenheten precis bredvid Office du Tourisme och HM och flyttar en 20-minuters promenad bort till en lägenhet med varmt kök, två amerikanskor, fönsterluckor och grön ytterdörr. (Så om ni i fortsättningen vill skicka kärleksbrev så har jag en ny adress!)
 
Och imorgon flyger jag hem. Det ska bli helt fantastiskt och helt fantastiskt skönt. 3 strålande ascoola månader har verkligen rusat förbi men jag skulle ljuga om jag skrev att det inte kommer bli underbart med mammas fiskbullar, storasyskon, julmust, bästa vänner och massa pussar (som inte nödvändigt är chic-a kindpussar) och kramar. Och samtidigt känns det helt bäst att jag sen får komma tillbaka i 4 månader till.
 
Vad har hänt här de senaste dagarna egentligen?
Ja, igår var sista riktiga dagen i skolan. Vi i klassen började med en liten internationell frukost/brunch-thing hemma hos Claudia från Italien i hennes jättefina lägenhet. Vi åt amerikanska muffins, mexikansk guacamole, svenskt knäckebröd (....) (jag hade tänkt att göra kladdkaka men så blev jag så jäkla snorig....) och ja, det var jättemysigt. Sen gick vi till skolan och hade en sista lektion där vi rättade grammatiktestet vi gjorde vilket till en början var ganska speciellt eftersom vissa var lite på kanelen då det funnits eggnog på den internationella frukosten, eggnog med extra konjak.... Men det var ganska roligt och sen så nyktrade de till lite när de var tvungna att bilda meningar med negationer och pronomen. 
Sen sa vi tack och hej, grupp 8 och det blev plötsligt lite sorgligt. (Dock så kommer typ alla utom fem fortsätta till grupp 9 nästa termin. Men ändå!) Jag kommer verkligen sakna vår lärare. Visst, hennes strikthet är ibland minst sagt skrämmande, åtminstone i början, och ibland fattar jag inte alls hur hon tänker - men jag har verkligen lärt mig så mycket och kommit ur så många comfort zones, smått/ganska mycket tack vare henne!
 
I eftermiddag flyttar jag som sagt och sen ikväll ska vi ett litet gäng gå på fransk teater och se A Christmas Carol. Känner ES10B-och-fordonssalen-nostalgin redan komma krypande.
 
GOD JUL, MINA ÄLSKLINGAR!
Ta hand om er.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: