Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Lördag - Who's that girl?

Kategori: Astrids intressanta liv


Kära blogg.

Kära vänner! Kära hjärtanes. Nu har jag inte bloggat på jättelänge känns det som. Men livet här är gött.

Idag är det lördag och dagen inleddes med kaffe på caféet Les Deux Garcons. På Les Deux Garcons är caféet där 1800-tals konstnären Cézanne varje dag drack kaffe med sin barndomsvän, författaren Émile Zola, (Fun fact: Émile Zola, Aix-ikon, har skrivit bokserien bakom BBC/Svt-serien The Paradise!!!) där Picasso kladdat fyrkanter på en servett, där Churchill rökt cigarrer och blängt på allt franskt och där Edith Piaf drömskt rört i sin kopp, kanske nykär, nynnandes på La Vie En Rose. Wow! Ja ni, tänk ändå. Man skulle kunna säga att jag fikat, grabbed a cop of coffee, med en hel palett storheter - åtminstone i parallella tidrymder.


Puss och kram och ta hand om er!

Kommentarer

  • Ourse-ours säger:

    Keep on writing (va' dé nu heter på franska)! Det är jättekul att följa ditt äventyr.

    2013-11-18 | 08:24:19

Kommentera inlägget här: