Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Tisdag - Bonjour bonsoir baguette

Kategori: Astrids intressanta liv

Kära blogg.

Nu är mitt höstlov slut och med november kom även hösten hit till lilla Aix. Idag har det varit svinkallt. Hoppsan.

I onsdags kväll fick jag finbesök från la Suède, min fantastiska pappa och hans fästmö så mitt lov har varit riktigt härligt. Det var så skönt att ha dem här, på något vis. Att bara få sitta i baksätet. Och sen har det såklart varit riktigt gött att få börja dagen med hotellfrukost och sen typ äta efterrätt varje dag också. Hehe.
Pappa, Ingibjörg och jag gjorde massa massa utflykter och jag har såklart massa massa bilder som jag jättejättegärna vill visa er men eftersom min dator varit smått instabil den sista tiden så måste jag dubbelkolla med det tekniska huvudkontoret (dvs. min käre bror) innan jag kopplar ihop datorn med kameran.... Så, håll till godo!!

Annars rullar livet på bra tycker jag. Är fortfarande lite kvar i "jag kan inte fatta att jag är i Frankrike" och "jag kan inte fatta att det redan är november"-mode men what the hell. Det är bar å åk.

Pussar och kramar och ta hand om er i höstmörkret.

Kommentarer

  • Ourse-ours säger:

    Va' kul å höra att det kan vara dåligt väder även i Aix. Här regnar det, å ruskar, å både spöar å öser ner, så lite omväxling har vi även i Normandie...

    Svar: Även här i söder är vädret sannerligen varierat. Idag var det sommar igen och solen påstås stanna här veckan ut. Hehe. Hoppas allt är fint, trots regn!
    Astrid

    2013-11-06 | 16:37:39

Kommentera inlägget här: