Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Torsdag - Formidable

Kategori: Astrids intressanta liv

 
Kära blogg.
 
Hoppas allt är bra med er därute, där hemma och där borta.
Här kommer en rask liten update. Sen sist vi hördes av har bland annat följande tre saker hänt:
 
 
 
- Jag har klippt mig! Jojomen! Förklarat min frisyr på franska, in i minsta millimeter, gnällt när den snorkiga frisören ändå klippte för lite och fått heavenly massage i en helvild massagestol.
 
 
- Jag har varit ute och dansat med ett litet kompisgäng och blivit vittne till någonting som var en hårsmån ifrån strip-tease-dans. Det ni.
 
 
- Jag har blivit utskrattad av mina klasskamrater för mina tankar om jämställhet. Efter en tjej i klassens redovisning om den spansktalande världens traditionsfest för att fira en flickas förvandling till kvinna vid 15 års ålder (sjukt stor grej med Askungenklänningar och vals med pappa. Som ett bridezilla-bröllop fast utan att människan gifter sig med någon) (Fråga 1 - Hur mycket vuxen kvinna är man egentligen när man är 15 bast?), ställde jag frågan om det fanns något liknande kalas för killarna när de "blir män". Tre sekunders tystnad och sen "HAHAHAHAHHAHAHA!" "Skulle killarna ha klänning då eller???? HAHAHAHAHA" Min lärare suckade leende från katedern: "Åh Astrid, den svenska jämställdhetskämpen!"
Jag tyckte det var en ganska bra fråga. Fatta vad orättvist ändå! De här tjejerna får ju en megafest och konfetti och typ hundvalpar och bilar i present  och jättemycket uppmärksamhet och killarna får ingenting sånt alls. De fyller ju också 15 och behöver lika mycket stöd och konfetti for crying out loud..
 
Jag kommer nog bygga på mitt rykte som "radikalfeminist" ytterligare ikväll. För då ska jag på Halloween-maskeradsfest och jag ska gå utklädd till hon på "We can do it!"-planschen. Hehe.
 
 
Nu ska jag på marknad med min kära vän Carrie. Ska försöka knäppa några sköna bilder.
 
Puss och kram och ni är bäst!
 
 
 

Kommentarer

  • acke säger:

    Vem är hon? Hon på affischen?

    Svar: Hon 50-talsbruden med schal om håret och skjorta som spänner armmusklerna och ser lite arg ut du vet. Haha!
    Astrid

    2013-10-24 | 13:15:13

Kommentera inlägget här: