Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Torsdag - Ny sol

Kategori: Astrids intressanta liv


Kära blogg.

Bra grej att ha med sig när man flyttar till Frankrike och leker hemifrånflyttad à la Lotta på Bråkmakargatan:
Sårtvätt!
Sjukt bra att ha när man ska öppna ett paket fransk prinskorv med hjälp av en förvånansvärt vass bordskniv och man först tänker "Hur svårt kan det va?" alternativt "Vad är det värsta som kan hända?" för att sedan tänka "Wait... jag kan ju skära mig" för att sedan skära sig i fingret, skrika till och boxa till taklampan.
Något annat som är bra att ha vid dessa situationer:
Plåster.

Ja ni, det franska äventyret fortsätter. Helt plötsligt är det typ sommar igen. Inser nu att jag idag firar 1 månad SJÄLV i Frankrike. PARTY! *höjer småblodig kökskniv i segergest*

Vi har mycket läxor i skolan. Det är spännande och så men lite tungt just nu för jag tror att jag håller på att bli sjuk. (hela klassen är sjuka och hostar och snorar åt alla håll så det vore nog inte så konstigt)

På torsdagar brukar vi ha lite övningar i "kreativt skrivande" och tills idag hade vi som läxa att skriva en historia utifrån en bild föreställande två kaffekoppar som duellerar över en sockerbit. Japp. Vad gör man inte?
(Jonas, you better read this you hest...)
Min historia handlade lite sammanfattningsvis om att Madame Café var sjukt trött på att leva under förtryck och det faktum att den fisförnäme överlägsne Monsieur Café bara tänkte ta och äta upp sockerbiten helt själv, utan att ens fråga om hon ville ha, gjorde henne ursinning. (fick kaffekoppen att "koka över" så att säga... höhö) Monsieur Café försöker både smickra sig ur och skratta sig bort från situationen men snart var duellen oundviklig. Hela köket engagerades, pepparkvarnen, diskborsten, gafflarna och knivarna. Madame Café, som slagits inte bara för sockret utan även för sina rättigheter, vinner tillslut efter en intensiv duell (hon får smaka på "segerns sötma" så att säga... höhö...) Snipp snapp snut.

Ta hand om er, fina människor.
Pusspusspusspuss
 

 

Kommentarer

  • Acke säger:

    Har du möjligtvis tittat på Disney-filmer när du var liten?
    En bra författare lånar lagom mycket, jag tror du fortfarande balanserar på knivseggen. ;)

    Svar: Anklagar du mig för Copycat-ing?!? How dare you? ;)
    Astrid

    2013-10-18 | 12:15:14
  • en hest... säger:

    Jaaaaaaa c:

    2013-10-21 | 20:57:03
  • en hest... säger:

    Har det för övrigt bara gått en månad?! Det kan inte vara sant!

    Svar: Saknar dig, min jonkijonk!!
    Astrid

    2013-10-21 | 20:57:28
  • en hest... säger:

    Bra berättelse förresten! Min kommentar innan försvann typ... Wiiiee
    /jh

    2013-10-22 | 17:03:09

Kommentera inlägget här: