Astrid à Aix

Jag kom, jag såg, jag blev fransman!

Januaridag.

Kategori: X antal bilder

 
 
Hannah framför Cité de Livre (biblioteket!) (ja, det är tre gigantiska böcker framför biblioteket! HUR COOLT??!)
Obligatorisk bild på förtjust miniatyr-turist.
Den heliga wifi-kalkonen vars stav används för att peta i Reset-hålet när router-skrället gett upp. (Inte undra på att han ser lite missnöjd ut...)
 
Min nya ytterdörr! Fräck! Och med värsta konunganyckeln som hör till.
Favoritcaféet. Nummer 1, alla gånger. Bokaffär + café = SUCCÉ! (Kanske inte jättefranskt, men nummer 2 och nummer 3 i min topplista över favvo-caféen är desto franskare, jag svär!)
 
Feminsttavla över min säng. Hihi.
Fransk farbror som säljer varma kastanjer på franskt torg.
Bästa kvarteret, Quartier Mazarin. Här bodde massa gamla tjusiga adelsmän och adelskvinnor förr i tiden (update: under 1600- och 1700-talet enligt mig guidebok) så alla hus, fontäner och träd känns... jag vet inte... lite tjusigare?
Tjusig gymnasieskola i tjusigt kvarter. (Killgänget på bilden har varit och shoppat på lunchrasten. Super-rean har tagit över stan. IT'S A DISEASE!!)
Cours Mirabeau i sol och bland shoppingsugna fransoser.
 
 
 Köksfönster med fönsterluckor.
 
Mama loves her milk!
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    Jag älskar kalkonen, skulle vilja ha en själv, man vet ju aldrig vilket routerskrälle de skickar på en, för övrigt vill lodjurskan också ha en, kalkon alltså.

    Svar: Var det där en hint till en försenad inflyttningspresent, käre Loa?? ;)
    Astrid

    2014-01-13 | 11:12:23

Kommentera inlägget här: